شستشوی و تمیز کاری قطعات خودرو به روش التراسونیک

شستشو و پاکسازی اجزای اتومبیل به دلیل حجم بالای آلودگی، خلل و فرج بسیار و تنوع بالای مواد همواره مشکل بزرگ صنایع خودروسازی و تعمیر کنندگان این قطعات بوده است. به طور مرسوم روش های صنعتی غوطه وری در گازوییل و حلال ها و پس از آن استفاده از فرچه و برس علاوه بر طاقت فرسا و زمان بر بودن با خطرات زیادی برای نیروی انسانی و محیط زیست دارد و در انتها نیز هرگز نتیجه کامل قابل قبولی ارائه نمیکند. در مقابل استفاده از دستگاههای شستشوی التراسونیک ( اولتراسونیک کلینر) جایگزینی مطلوب برای مرتفع ساختن تمامی مشکلات مطرح شده است . به طوریکه تمامی قطعات بدون در نظر گرفتن جنس آنها درون مخزن سیستم شستشوی التراسونیک قرار گرفته و در مدت زمان بسیار کوتاهی با کمک امواج ما فوق صوتی که در محیط مایع ) که از آب و در صد بسیار جزیی از محلول شوینده پر گردیده( شستشو و چربی گیری می گردد. در مقیاس صنعتی مانند کارخانه های تولید قطعات اتوموبیل ویا تعمیرگاههای بزرگ، معمولاً دستگاههای التراسونیک چند ایستگاهه یا به اصطلاح خط شستشوی التراسونیک توصیه می گردد، که علاوه بر توانایی شستشوی قطعات درمخزن اولتراسونیک، قابلیت انجام آبکشی و خشک کردن آنها را نیز دارند.

در حال حاضر کاربردهایی از قبیل :

شستشوی انژکتور، پاکسازی کاربراتور ، چربی گیری سر سیلندر و پیستون، تمیز کاری فیلتر ، گیربکس، اجزاری موتور ، اگزوز و … با هدف پاکسازی سریع، آسان ، یکنواخت و کاهش در هزینه های شستشو و حذف خطرات موجود برای نیروی کار مورد استفاده قرار می گیرد.
در همین باب شرکت فراصوت صنعت افتخار معرفی دستگاههای شستشوی التراسونیک (اولتراسونیک کلینر) خود را به همراه محلول شوینده FS0003 که خاصه چربی گیری قطعات اتومبیل فرمول شده است را به جامعه صنعت اتومبیل کشور دارد.
در ادامه نمونه ای از فعالیت ها و رزومه کاری شرکت به صورت عکس و فیلم تقدیم می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به دنبال چه چیزی هستید؟