شستشوی بردهای الکترونیک به روش التراسونیک


گرد و خاک و آلودگی می تواند روی عملکرد بردهای الکترونیکی استفاده شده بشدت تأثیر بگذارید ، همین طور شستشوی و تمیز کاری بردهای الکترونیک تازه مونتاژ شده (چه به روش DIP یا SMD) همواره بسیار حائز اهمیت است.ما همواره در شرکت فراصوت با تماس هایی روبرو هستیم که بدنبال راهی برای شستشو و تمیز کاری بردهای الکترونیکی هستند، در پاسخ ما همیشه یک پیشنهاد داریم، استفاده از دستگاههای التراسونیک مناسب بهمراه محلول های شوینده ای که بطور خاص برای شستشوی برد های الکترونیکی فرموله شده است.

انتخاب التراسونیک کلینر مناسب برای شستشوی بردهای الکترونیکی:

انتخاب سیستم مناسب به اندازه بردهای الکترونیکی مورد شستشو و حجم کاری روزانه وابسته است. پس از انتخاب سایز مناسب دستگاه، فاکتور مهم دیگر فرکانس کاری است، فرکانس کاری در رنج 40 کیلوهرتز تمیزکاری مطمئنی را برای تمامی قسمت های برد های الکترونیکی ارائه می کند.
فاکتور مهم بعدی سیستم کاری Sweep است که با حذف ارتعاشات هارمونیک مخرب و پایدار نگهداشتن انرژی تولید شده در مخزن علاوه بر شستشوی یکنواخت و ایده آل از آسیب به قطعات جلوگیری می کند.
در اشل کاری صنعتی مانند کارخانه های تولید بردهای الکترونیکی، معمولاً دستگاههای التراسونیک چند ایستگاهه یا به اصطلاح خط شستشوی التراسونیک توصیه می گردد، که علاوه بر توانایی شستشوی بردها درمخزن اولتراسونیک، قابلیت انجام آبکشی و خشک کردن بردها را نیز دارند.

چگونگی انتخاب محلول شستشوی مناسب

محلول شستشوی نا مناسب مانند فرکانس اشتباه می تواند بیشتر باعث آسیب بردها گردد تا تمیز کاری آنها.
محلول شستشوی CT7 ساخت کمپانی سوییسی Engo Tech محلول قلیایی ضعیفی متناسب با محیط زیست است (Biodegradable) که توانایی بر طرف کردن روغن و گریس ، اثر انگشت ، گرد و غبار و باقی مانده روغن قلع را از بردهای الکترونیکی داد. این محلول با توجه به حجم آلودگی به نسبت مصرف 3 تا 10% و در دمای 65 درجه سانتی گراد در مدت زمان حدود 3 تا 10 دقیقه کار پاک کنندگی بردهای الکترونیکی را انجام می دهد.
بعد از شستشوی، مرحله آبکشی جهت کنار زدن محلول شیمیایی از روی بردها بسیار حائز اهمیت است، بطوریکه برخی از مراکز مهم صنعتی با دو مرحله آبکشی 1. آبکشی با آب شیر 2. آبکشی با آب دیونایز فرآیند شستشو را تکمیل می کنند.
در انتهای کار مهمترین مرحله، یعنی خشک کردن بردها قرار دارد تا بتوان به طور کامل آب روی قطعات را کنار زد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان شرکت فراصوت صنعت تماس بگیرید و یا از وب سایت فراصوت صنعت بازدید به عمل آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به دنبال چه چیزی هستید؟