بررسی عملکرد و کیفیت  دستگاه تمیزکننده التراسونیک:

آزمون فویل آلومینیوم یک روش ساده و گسترده‌ای است که برای بررسی کارایی یک حمام فراصوتی استفاده می‌شود.

برای انجام آزمون فویل آلومینیوم، این مراحل را دنبال کنید:

حمام فراصوتی را آماده کنید:

مخزن حمام فراصوتی را با آب پر کرده و پس از انجام عملیات دگاز ، دستگاه را به تنظیمات مورد نظر برای برنامه تمیز کردن خود روشن کنید. حائز اهمیت است که مطمئن شوید که حمام فراصوتی به درستی عمل می‌کند و به پارامترهای عادی خود تنظیم شده است.

تکه‌ای از فویل آلومینیوم بگیرید:

مهم است توجه داشته باشید که ضخامت فویل باید بر اساس فرکانس خاص حمام فراصوتی و حساسیت مورد نظر در آزمون فویل آلومینیوم انتخاب شود. به عنوان راهنمای کلی، ضخامت فویل در محدوده ۲۵-۵۰ میکرون به طور معمول برای اکثر حمام‌های فراصوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد،

سپس فویل آلومینیوم را در حمام فراصوتی قرار دهید و مطمئن شوید که به طور کامل در آب فرو رفته است. مطمئن شوید که فویل به دیواره‌ها یا ته مخزن نخورد تا با آزمون تداخل نداشته باشد.

حمام فراصوتی را اجرا کنید:

به حمام فراصوتی اجازه دهید که به مدت مشخصی، به طور معمول حدود ۱-۲ دقیقه، اجرا شود. این بازه زمانی به فویل فرصت می‌دهد تا به افکت فشار موج‌های فراصوتی واکنش نشان دهد

فویل آلومینیوم را بررسی کنید:

پس از زمان مشخص شده، فویل آلومینیوم را از حمام فراصوتی بیرون بیاورید. سطح فویل آلومینیوم را برای وجود سوراخ‌های کوچک، پاره‌ها یا نمادهای آسیب دیگر بررسی کنید. اگر حمام فراصوتی به درستی کار می‌کند، باید سوراخ‌های کوچک یا شکاف‌هایی روی سطح فویل مشاهده کنید. این سوراخ‌ها به دلیل اثر فشار موج‌های فراصوتی شدید تولید شده توسط موج‌های فراصوتی به وجود می‌آیند.

آزمون فویل آلومینیوم ارزیابی کیفی عملکرد حمام فراصوتی است و نشان دهنده سریعی از این است که واحد کافی برای ایجاد فشار موج‌های فراصوتی برای اهداف تمیز کردن تولید می‌کند یا خیر. اگر فویل نشانه‌های کم یا هیچ آسیبی ندارد، ممکن است نشان دهد که حمام فراصوتی به درستی کار نمی‌کند و کارایی تمیز کردن آن ممکن است تضعیف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به دنبال چه چیزی هستید؟