شستشوی رزوه های پیج و بولت قبل از انجام تست های غیر مخرب ویا بعد از پروسه تولید بدلیل شیار های بسیار باریک و تعداد بالای قطعات همواره یکی از چالش های بسیار پیچیده پیش رو صنعت گران است، در دنیای برای مرتفع کردن این چالش ها یکی از کاربردی ترین وسیله ها استفاده از قدرت امواج مافوق صوت در محیط آب است.

در این روش شستشوی صنعتی قطعات در مخزن دستگاه که حاوی آب و درصد جزیی مواد شوینده است غوطه ور میگردد و پس از گذشت 5 تا 10 دقیقه قطعات شسته و تمیز از دستگاه خارج میشود.

در این روش شستشو مهمترین مزیت شستشوی نفوذ انرژی و پاکسازی نقاط سخت دسترس قطعه است.

روش کار در سیستم های التراسونیک به این صورت است که قطعات در مخازنی که با آب و مواد پاک کننده پر گردیده اند غوطه ور می شود و پس از تنظیم زمان و دمای شستشو توسط اپراتور عملیات شستشو بدون دخالت نیروی انسانی انجام می گیرد. به شکلی که درست از لحظه ای که قطعات در وان التراسونیک قرار می گیرند، حجم زیادی از آلودگی ها به سرعت از روی قطعه کنده می شود.

در این دستگاه ها تا زمانی که سیستم التراسونیک در حال کار است، قطعات به آرامی توسط میلیون ها حباب میکروسکوپی که توسط انرژی صوتی در مخزن تولید شده است مورد تمیز کاری قرار می گیرند، این انرژی قادر است به تمام نقاطی که دسترسی به آنها مشکل است نفوذ کرده و عملیات شستشو را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به دنبال چه چیزی هستید؟